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25 dicembre 2006

Let's be less consequentialist.

They say at Christmas we have to be good. To be more precise, it would be enough if we were all more deontological, because not ever the ends justify the means.



Deontological ethics - Wikipedia, the free encyclopedia



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23 dicembre 2006

Dude, pass that shit

From a Digg comment: when you feel yourself too inspired, or too self-insightful, try imagine your blogger next door posting a comment like "Dude, pass that shit."

For example, yesterday someone referenced Donald Crowdis (the oldest blogger) as a "surrogate grandpa". Reading Donald's blog is hard to believe he's almost 93 (tomorrow Dec 24 is his birthday). So I was almost to post on his blog: "Happy birthday, timeless friend."

But no one could have saved me afterwards from a "Dude, pass that shit" comment. I will post my best (and less naive) wishes to Don tomorrow.



P.S.: The title of the linked article contains an obvious typo ("lunch" instead of "launch"). If you are curious to see how soft is a large audience respect to a mere typo, read the comments. Most of them are very funny.





Da un commento su Digg: quando ti senti troppo ispirato o troppo auto-introspettivo, prova ad immaginare il tuo blogger accanto lasciare un commento come "Ehi tipo, passami il fumo."

Per esempio, ieri qualcuno si è riferito a Donald Crowdis (il blogger più vecchio) come un "surrogato di nonno". Leggendo il blog di Donald è difficile credere che ha quasi 93 anni (domani, 24 dicembre è il suo compleannno). Stavo quindi per scrivergli "Buon compleanno, amico senza tempo."

Ma nessuno avrebbe potuto salvarmi da un "Ehi tipo, passami il fumo." Manderò i miei migliori auguri (e meno naif) a Don domani.



P.S.: Il titolo dell'articolo referenziato contiene un ovvio refuso ("lunch" [pasto] al posto di "launch" [lancio]). Se siete curiosi di vedere come sia tenero il grande pubblico rispetto ad un semplice refuso, leggete i commenti. La maggior parte è molto divertente.



digg - Amazing photograph of Saturday's lunch of the space shuttle Discovery







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You make me feel like Forrest Gump

One of the most moving scenes of "Forrest Gump" happens when Forrest eventually finds Jenny and his son, Forrest Jr.



Jenny (speaking of Forrest Jr.): Isn't he beautiful?

Forrest: He's the most beautiful thing I've ever seen. But... is, is he smart, or is he...

Jenny: He's very smart. He's one of the smartest in his class.



Not very different from the feeling you get when your children learn counting up to ten, or reading, or riding a bike.



Forrest Gump Script at IMSDb.



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20 dicembre 2006

Scuola per genitori, parte 4

decio: il blog: School for parents, round #4



Ecco la traduzione italiana: meglio tardi che mai.



L'intimità nella coppia, Prof. R. Giommi



1) Intimità: l'intimità comincia durante l'infanzia e cresce sviluppandosi in un "cerchio magico": intimità con se stessi; intimità con gli altri, ai quali ci rapportiamo come doni, per dare a qualcuno il bimbo dentro di noi che nessuno ha mai capito. E' confidenza corporea, quindi contatto fisico. E' importante insegnare il rispetto per gli altri corpi: prima di toccare qualcun altro devo chiedere il permesso, anche se non direttamente ("posso toccarti?"), ma accorciando le distanze fisiche ed osservando le reazioni. E' importante che un bimbo non percepisca la distanza. Tenere un bambino a distanza significa renderlo malfidente.



2) Quando scegliamo un partner, spesso la parte principale non viene svolta a livello conscio. Un errore tipico che si commette è toccare l'altro nel modo in cui si vorrebbe essere toccati. Bisogna avere una gran pazienza (ed è sicuramente più facile se il tuo partner ti piace). Il gioco consiste nel fondere gusti differenti. Viene in aiuto il concetto di "Sindrome pedagogica" (ovvero: "Io ti cambierò"). Uccidere le passioni dell'altro non giova all'intimità.



3) La sessualità dovrebbe corrispondere ad aprire la stanza del piacere, non la stanza delle disgrazie. In quanto piacere, si può sottrarre il contributo della sessualità dal carico totale in un dato giorno; in caso contrario lo si dovrà sommare. Per vivere una buona sessualità aiuta pensare al partner prima dell'incontro. La sessualità ha due significati, (a) divertirsi e (b) coltivare la relazione. In questo punto l'insegnante suggerisce di disegnare un grafico a torta con i componenti della sessualità (bacio profondo, accoppiamento, ...) e confrontarlo con il grafico del partner.



Divertirsi, con emozioni. Anche un amore non corrisposto è una buona cosa, perché è comunque meglio che non amare nessuno.



Coltivare la relazione: imparare a gestire una relazione: qual è la cosa che ti piace più di tutte? Per favore, non bisogna avere cattivi pensieri riguardo alle domande. Se devo chiedere, è per il nostro piacere, non per dimostrare che non ti esprimi abbastanza bene. Se devi rispondere, è per il nostro piacere, non per denigrarmi per il solo fatto che non sono un indovino.



4) Ascoltare: imparare l'"ascolto neutro": con il quale posso davvero ascoltare il mio partner, anche dopo anni, devo ascoltare le parole che dice per capire cosa sta dicendo, lasciando da parte l'impressione sbagliata di conoscere il mio partner meglio di quanto lui/lei potranno mai fare. Durante la sessualità lo scenario più terrificante è sentirsi soli. Questi errori vanno corretti, o saremo destinati a trascinarceli da una generazione a quella successiva.



Questo è il fine ultimo di questa scuola: se diventi una persona migliore, i tuoi figli cresceranno meglio. Non parlare loro della tua sessualità (frustrata). Cresceranno pieni di paure.





Nota: questa è la prima lezione in cui chi spiega fornisce indicazioni sul comportamento da tenere con i figli.



Il prossimo aggiornamento della scuola per genitori al prossimo anno.





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08 dicembre 2006

School for parents, round #4

Intimacy in couples, by Prof. R. Giommi



1) Intimacy: intimacy begins during childhood and grows as a "magic circle": intimacy with self; intimacy with others, we bring ourselves as a gift, to give someone the child within, who none ever understood. Bodily confidence, then physical contact. Is very important to teach respect for others bodies: before I could touch you, I have to ask for permission, even not in a straightforward way (i.e.: asking), but shortening the physical distance and observing the feedback. It is important that a child don't feel the distance. Keep physical distance with the children could keep them untrusty.



2) When we choose our partner, often the unconscious plays a preminent part. A typical error is touching the other the wame way we like to be touched. You have to keep patience (which is easier if you like your partner). The game is to melt different tastes. Comes helping the concept of "Pedagogic syndrome" (aka "I will change you"). Killing others passions is not good for intimacy.



3) Sexuality should be like opening the pleasure room, not the woes room. As pleasure, you can subtract the sexuality term from the amount of total pressure in a given day; otherwise you have to sum it. To live a good sexuality you have to think about your partner before the intercourse. Sexuality has two meanings, (a) have fun and (b) have relationships. Here the teacher suggests we draw a pie chart with the sexuality parts (french kiss, intercourse, ecc.) and confront it with the partners pie chart.



Have fun: from emotions. Even a one way love is a good thing, because is better than love no one.



Have relationships: learn to manage a relationship: what do you like at most? Please, don't feel bad about this question. I have to ask, for our pleasure, not to demonstrate you don't communicate sufficently well. You have to answer, for our pleasure, and you shold not blame me for not be a wizard.



4) Listen: learning the "neuter listening": in which I really listen for my partner, and even after years, I have to listen my partners words to understand what he is saying, putting apart the bad feeling about knowing our partner better he/she could ever knows him/herself. During sexuality the worst case is to feel alone. We have to correct our errors, otherwise they will travel from one generation to another.



This is the final meaning of this School: if you become a better person, your child will grow better.

Don't tell your children about your (frustrated) sexuality. They will grow fearsome.





Note: This is the first lesson in which the teacher gave indication about parents behavior.





Stay tuned for the italian translation.

brb next year.





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